Zmienić nawyki, pozbyć się nadwagi


Motywacja pomaga z czymś wystartować – nawyk pomaga to coś kontynuować!
Jim Ruyn


Przybrałeś na wadze – zrzuć zbędne kilogramy. Nadwaga może być powodem gorszego samopoczucia, niższego poziomu energii, spadku poczucia atrakcyjności i akceptacji siebie, trudności w zajściu w ciążę. Zatrzymaj proces stawania się zakładnikiem własnego ciała. Przestań się rozrastać. Uchroń się przed powstawaniem wyzwań zdrowotnych.

Jak to zrobić gdy na samą myśl o odchudzaniu, specjalnej diecie i ćwiczeniach przeszywa cię dreszcz i czujesz niechęć? Są triki, które pomogą ci pozbyć się nadmiaru kilogramów bez większego wysiłku. Wystarczy tylko, że zamienisz kilka nawyków na nowe. Zobacz jak to zrobić.

Na początek ustal o co ci chodzi, czego chcesz. Weź kartkę, długopis, usiądź w ciszy, w spokoju. Kiedy odpowiedź przyjdzie, kiedy poczujesz czego tak naprawdę chcesz, zadaj sobie kolejne pytanie „Dlaczego tego chcesz, dlaczego chcesz schudnąć”? Bo przecież zrzucenie wagi ma swoją głębię. Czy chodzi o zgrabną figurę, dobre samopoczucie, wyższy poziom energii, atrakcyjność, przygotowanie do zajścia w ciążę? Teraz już wiesz nad czym chcesz pracować, czujesz siłę. Twoja droga staje się prostsza. Zaczyna się początek do stwarzania. Marzysz, mówisz, co by było gdyby… w czasie teraźniejszym. To już się staje. To jest właśnie początek aktu stwarzania. Wejdź w dobrostan. Poczuj go. Zapisz na kartce papieru. Użyj ręki i długopisu. W ten sposób uruchamiasz połączenie pomiędzy ręką a mózgiem.


Jeżeli nie zaakceptujesz Prawdy, że masz zdolności, aby to osiągnąć, nigdy tego nie osiągniesz


UWiErZ i ZAUfAJ.

Możesz, umiesz, jesteś zdolny, potrafisz. Wypowiadaj te słowa głośno i wyraźnie – najlepiej przed lustrem. Zaakceptuj to, że masz prawo i możliwości stwarzania. Jeśli w to wątpisz, to zaprzeczasz, wątpisz we własne możliwości. Właśnie zakończyłeś to, co zostało dopiero rozpoczęte.

GDy JESTEś GoToWy Do DZiAłANiA, ZAWrZyJ KoNTrAKT SAM ZE Sobą.

Spisz go na kartce papieru, wstaw datę i podpisz. Kontrakt może zawierać jedno zdanie typu: „Będę ćwiczył 10 minut dziennie, 6 dni w tygodniu, przez następne 4 tygodnie, o godzinie x”, ale może być też rozbudowany. Praktyka pokazuje, że szczegółowo rozpisany plan zwiększa szansę podjęcia działania. Umieść plan w widocznym miejscu i wykonuj krok po kroku. Pamiętaj, że jeden krok każdego dnia daje znacznie lepsze rezultaty niż wielkie pospolite ruszenie, które daje szybkie zniechęcenie i w efekcie porażkę. To może boleć. Aby ułatwić sobie zadanie, na początek tylko przez jeden tydzień prowadź dziennik. Zapisuj w nim każdego dnia co zrobiłbyś, gdybyś miał więcej energii, siły, chęci, czasu. W ten sposób docierasz do motywacji. Koncentrujesz uwagę na tym, co mógłbyś chcieć. Po tych siedmiu dniach myślenia o swoich pragnieniach może być ci łatwiej rzeczywiście zrobić coś więcej. Możesz zasilić się większą dawką energii. Zapisanie swoich pragnień, tego co mógłbyś chcieć zrobić, pomoże ci znaleźć większą motywację do ich zrealizowania. Zidentyfikuj powody dla których mógłbyś chcieć coś zrobić. Ten mały krok, może stworzyć twoją gotowość za naturalnym podążaniem do celu.

oD TErAZ W DroDZE Do CELU UNiKAJ SłoWA „ChCę”

bo dostaniesz go więcej. Oto przykład: „Chcę schudnąć, jak ja chcę schudnąć”. Twoje pragnienie jest coraz większe. Coraz bardziej chcesz i chcesz i na tym się kończy.

ZADAWAJ SobiE MAłE PyTANiA.

Są bardzo skuteczne do tworzenia różnych pomysłów. Zadaj sobie pytanie „Jaki mały krok mogę zrobić, który przybliży mnie do celu”. Kiedy odpowiedź przyjdzie, zacznij rzeźbić umysł. Wyobrażaj sobie jak robisz ten krok. To pomoże Ci zwyciężyć. Badania pokazują, że gwałtowne i wielkie działania kończą się często porażką. Udawaj, że faktycznie wykonujesz dane działanie, widzisz je, słyszysz, smakujesz, dotykasz, wąchasz. Wyobrażasz sobie ruchy, emocje. Dla mózgu rzeczywistość i fikcja wykonywanych czynności to jedno i to samo. Metoda ta eliminuje lęk. Jeśli masz za sobą próby zrzucenia wagi, zajścia w ciążę, wyobraź sobie siebie w trakcie odchudzania, ciąży, tyle że tym razem historia kończy się szczęśliwym rozwiązaniem. Przeżyj to jeszcze raz, ale z pozytywnym zakończeniem. Co widzisz, co cię otacza, kto jest przy tobie, jak wyglądasz, jak się czujesz, zobacz swój wyraz twarzy, ubranie, posturę. Zobacz innych ludzi jak ci gratulują. Co mówisz, jakie masz gesty, jakich emocji doświadczasz. Daj sobie na to 30 sekund dziennie. Powtarzalność jest bardzo ważna.

GDy PoCZUJESZ Się GoToWyM, WProWADź MAłE DZiAłANiA.

W ten sposób ominiesz przeszkody, które wcześniej były przyczyną porażek. Twój cel – Twoje działanie. Np. użyj o pół łyżeczki cukru mniej, stań przez kilka minut na macie do ćwiczeń każdego dnia. Każdego dnia na 10 minut przed zaśnięciem podsumuj dzień. Przeanalizuj co przybliżyło, a co oddaliło cię od celu. Co mógłbyś poprawić. Skup się na rzeczach, które poszły ci dobrze. Zapisz je na kartce papieru. Sukces rodzi sukces.

UWAżAJ NA WyPoWiADANE SłoWA.

Mózg człowieka reaguje na używane słowa. Przymus go paraliżuje, zniechęca do działania. Jeśli ma być osiągnięty cel, świadomie zamieniaj słownictwo. Zamień słowo „muszę” na „mogę”. Brzmi podobnie a działa zupełnie inaczej. Musieć coś zrobić – to przymus, móc – to wolna wola, która otwiera przestrzeń działania.

SłoWA „SPróbUJę i Zrobię”.

W słowie „próba” zawarta jest porażka. W słowie „zrobię” zawarte jest zwycięstwo. Być może masz obawy przed złożeniem takiej deklaracji, bo nie wiesz czy dasz radę coś zrobić. Owszem. Jednak już samo podjęcie decyzji działa na twoją korzyść. Zawsze możesz przesunąć termin albo stwierdzić „no cóż zrobiłem co w mojej mocy”. Zrób doświadczenie. Zamknij oczy wyobraź sobie drzwi, zamknięte tylko na klamkę. Podchodzisz i próbujesz je otworzyć. Co widzisz. Zapamiętaj ten moment. A teraz znów wyobraź sobie drzwi i znów zamknięte tylko na klamkę. Podchodzisz i zdecydowanie je otwierasz. Widzisz różnicę? W którym przypadku łatwiej było je otworzyć?

SłoWo „NiE”.

Mózg nie odbiera słowa „NIE”. W połączeniu z innym słowem, pomija je. Składaj zdania w jedną całość w taki sposób, by sformułowanie wspierało i niosło energię działania. Przeczytaj dwa zdania. Które twoim zdaniem jest wspierające, ułatwia działanie?

  • „To jest trudne”.
  • „To jest nie łatwe”.
    W drugim stwierdzeniu, po eliminacji słowa „nie” pozostaje zdanie „To jest łatwe”. Mała zamiana słów a inne oddziaływanie na mózg. Znacznie łatwiej przychodzi realizacja założeń, gdy słyszy się, że coś jest „łatwe” niż gdy słyszy się, że coś jest „trudne”.

    SłoWo „ALE”.

    Jeśli połączysz dwa stwierdzenia słowem „ale”, to drugie stwierdzenie eliminuje pierwsze. Przykład: „Jesteś piękna, ale za gruba”. Które stwierdzenie zapamiętałeś, to przed, czy po słowie „ale”? Zastanów się nad każdym słowem, zdaniem, które wypowiadasz. Usłysz, przeanalizuj je, zobacz czy wspierają twoje działania. Każde słowo traktuj poważnie. Zapisane jest: „Na początku było słowo, a słowo ciałem się stało”. Słowa mają moc. Mogą kreować rzeczywistość. Możesz sobie coś „wykrakać”.

    KoNTroLUJ SWoJE MyśLi.

    Myśli są duchowymi siłami. Zaobserwuj, jakie one są. Masz moc wyboru i wolną wolę. Możesz odrzucać i przyjmować. Co siejesz to i zbierasz. Od jakości myśli zależy twoje życie. Te pozytywne budują, te negatywne niszczą. Radość dodaje skrzydeł. Smutek zniechęca. Myśl świadomie. Gdy przychodzi zła myśl możesz ją zmienić. „Myśli są jak chmury na niebie. Raz takie, raz inne, przychodzą i odchodzą”. Każdą myśl możesz kształtować i nadawać jej znaczenie. Możesz decydować o doborze myśli, słów i czynów. Możesz decydować o swoim losie. Zanim zaczniesz budowę domu najpierw pojawiają się myśli. Z upływem czasu krystalizuje się pomysł, a następnie powstają plany. Wyobrażasz to sobie. Budowa jest ostatnim ogniwem przemyśleń i przygotowań. Ta zasada dotyczy wszystkiego. Cokolwiek robisz, proces postępowania jest taki sam.

    roZMiENić WyZWANiE NA DrobNE.

    Pozbądź się nadmiaru kilogramów bez drastycznych wyrzeczeń. Zacznij od jednego nawyku. Zastanów się jednak czy wybrany przez ciebie nawyk to rzeczywiście tylko jeden, czy cała zbitka wielu nawyków. I tak np. nawyk zdrowego odżywiania. To przecież olbrzymie przedsięwzięcie. Nie da się w prosty sposób przejść z dnia na dzień na całkowicie nowy styl żywienia. I nie tylko dlatego, że nie jest to łatwe i wymaga przygotowania, ale również dlatego, że organizm potrzebuje okresu przejściowego. Potrzebuje czasu adaptacji, aby dostosować się do nowej sytuacji. Często ludzie zaczynają drastycznie coś zmieniać i ponoszą porażkę. Zaczyna ich to przerażać. Możesz wybrać łatwiejszą drogę. Kiedy podzielisz ten jeden duży nawyk na mniejsze, takie ledwo zauważalne, wtedy okazuje się, że zmiana nawyków jest łatwa, że wszystko widzisz prościej. Łatwej znajdziesz motywację i łatwiej odkryjesz powód, dla którego chcesz zrzucić zbędne kilogramy. Wyodrębnienie tego jednego, małego nawyku spośród całego gąszczu sprawia, że jest ci o wiele prościej odnaleźć sposób na jego wykonanie. Aby odnieść trwały sukces potrzebujesz zastąpić tylko jeden istniejący nawyk nowym. I tylko ta jedna jego mała cząstka jest w twojej głowie przez najbliższe 30 dni.

    Jedna mała iskierka potrafi rozpalić ognisko. Jedna iskierka może wystarczyć, byś podjął wyzwanie i dotarł do celu. Pewne przysłowie chińskie mówi: „podróż tysiąca mil rozpoczyna się od pierwszego kroku”. Być może nie jest łatwo wyobrazić sobie koniec podróży, być może znacznie łatwiej będzie znaleźć tę małą iskierkę, tę drobną motywację, która pomoże rozpocząć podróż. Bo przecież pierwszy krok prowadzi do następnego, następny do kolejnego, aż dotrzesz do celu. Okazuje się, że wiele badań potwierdziło założenia, że ludzie mają różne pobudki do motywacji i dzięki nim są w stanie uczynić wiele wielkich zmian.

    Zadaj sobie każdego dnia pytanie: jakie jest twoje najgłębsze pragnienie? Czy sposób w jaki żyjesz każdego dnia jest zgodny z najgłębszym pragnieniem? Czy drobne decyzje, wybory dokonywane każdego dnia zbliżają cię do celu? Jakie decyzje i działania podejmujesz – proste czy skomplikowane? Doświadczenie pokazuje, że większość ludzi komplikuje swoje życie. Wymyśla szereg skomplikowanych, zawiłych, sztucznych i kosztownych rozwiązań. Prostota jest kluczem do sukcesu. Najprostsze rozwiązania są najlepsze.

    Wzięcie odpowiedzialności za własne zdrowie wymaga podjęcia decyzji, dojrzałości, odpowiedzialności, zamiany dotychczasowych nawyków nowymi. To wyzwanie, którego celem jest doprowadzić ciało do porządku. Przeanalizuj swoje dotychczasowe życie. Zastanów się jak dbasz o swoje wnętrze. Gdy boli cię głowa, co robisz? Bierzesz tabletkę i odcinasz sygnał płynący z ciała do mózgu? Ignorujesz informację o problemie czy jednak zastanawiasz się nad jego przyczyną i rozwiązaniem? Ciało do ciebie mówi, pytanie tylko czy je słuchasz.

    Twoja figura, trudności z zajściem w ciążę są odzwierciedleniem stanu ciała i ducha lub brakiem dopasowania partnerów. Co oznacza, że można byłoby zastanowić się nad regularnym stosowaniem zasad proponowanego programu „zdrowo lżej”. Może teraz byłby odpowiedni czas, aby zacząć. To proste, może sprawdzisz. Możesz podjąć działanie. Zaplanuj codzienne stosowanie powyższych zasad przez następny tydzień, zacznij od dziś. Sprawdź jak to działa

    Tekst: Dorota Dusik – założycielka Szkoły Płodności i Świadomego Rodzicielstwa – dzieci z natury. Zajmuje się przywracaniem płodności i świadomym rodzicielstwem wg autorskiego programu MAM DZIECKO. Program jest ukierunkowany na regenerację naturalnych sił i zasobów ciała i ducha. Więcej informacji znajdziesz na www.dzieciznatury.com.pl



    Więcej artykułów przeczytacie w wersji drukowanej magazynu, do kupienia w naszym sklepie internetowym, zapraszamy również na FB E!stilo gdzie znajdziecie więcej informacji na temat Ekologicznego Magazynu E!stilo Magazine oraz zdrowego i naturalnego sposobu życia


     
     
     
     
     

  • Recent Posts
    Contact Us

    We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

    Not readable? Change text. captcha txt

    Facebook

    Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress